XIII Zjazd Młodej Kadry PZITB we Wrocławiu w 2015 roku

XIII Krajowy Zjazd Naukowo – Techniczny Młodej Kadry PZITBxiii-zjazd-mk

W dniach 29 – 31.05. 2015 odbył się XIII Krajowy Zjazd Naukowo – Techniczny Młodej Kadry PZITB. Nasza delegacja składała się z trzech koleżanek: Magdaleny Bartyzel, Klaudii Madej oraz Katarzyny  Zaleśnej. W zjeździe uczestniczyli reprezentanci z 18 oddziałów Młodej Kadry.

Uroczyste otwarcie Zjazdu nastąpiło w piątek o godzinie 10 w budynku wrocławskiego NOTu. Następnie wysłuchaliśmy sześciu ciekawych referatów:

• Sky Tower – bujanie w obłokach dr inż. Jacek Dudkiewicz
  • Katastrofa hali MTK w Chorzowie – prof. Dr hab. inż. Antoni Biegus
  • Projektowanie wielopoziomowych parkingów otwartych z wykorzystaniem inżynierii pożarowej – mgr inż. Celina Kowalska
  • Narodowe Forum Muzyki – mgr inż. Jan Lech Zioberski
  • Nowoczesne materiały hydroizolacyjne podziemnych konstrukcji budowlanych –
    mgr inż. Jakub Sąsiadek
  • Rewitalizacja zespołu Hali Stulecia – mgr inż. Daniel Czerek

Od godziny 15 zagorzale  dyskutowaliśmy w trakcie Sesji Sprawozdawczej. Zostały poruszone sukcesy i problemy,
z którymi zmagają się poszczególne oddziały Młodej Kadry. Nie mogło również zabraknąć Dyskusji Koleżeńskiej. Wieczorem integrowaliśmy się za sprawą Gry Miejskiej., podczas której poznawaliśmy charakterystyczne punkty Wrocławia i odpowiadaliśmy na pytania związane z działalnością Młodej Kadry.

Następnego dnia nie dane nam było wyspać się, gdyż punkt 8 rozpoczęliśmy zwiedzanie Afrykarium . Zostaliśmy oprowadzeni przez dyrektora kontraktu zajmującego się realizacją inwestycji. Poznaliśmy  zarówno stronę techniczną, jak i turystyczną obiektu oraz dowiedzieliśmy się o trudnościach podczas realizacji budowy.  Następnie udaliśmy się
do Hali Stulecia, gdzie czekała na nas miła niespodzianka – „maping”, czyli  pokaz gry światła  z dźwiękiem.  Kolejnym punktem wycieczki było wejście na budowę Pawilonu Czterech Kopuł prowadzoną przez firmę Budimex. Zostaliśmy oprowadzeni przez inżyniera budowy, który pokazał nam nietypowe rozwiązania instalacji zastosowane w obiekcie.
Na zakończenie pojechaliśmy do tunelu biegnącego pod obiekt Forum Muzyki.  Podczas tej budowy skupiliśmy się na geotechnicznej stronie zagadnienia.

Po chwili odpoczynku razem z przewodnikiem wyruszyliśmy poznawać zabytkowe strony Wrocławia. Dzień oraz cały wyjazd zakończyła Uroczysta Kolacja Koleżeńska.

Cały zjazd uważamy za bardzo udany. Organizacja była na bardzo wysokim poziomie. Poszerzyłyśmy naszą wiedzę techniczną, poznałyśmy nowe aspekty praktycznie oraz zawarłyśmy wiele obiecujących znajomości.